L'alferecia cristiana del 2009 era molt esperada pel fet de que la filà Anadaluces desempenyara el càrrec. No podia començar d'altra manera que als sons de "Ragón Falez" amb l'esquadra de blancs. Amb una demora notable en l'horari el boato es feia realitat amb el palanquí del quadre del pintor Goya "El entierro de la sardina". Després d'un tall arribava el ballet d'Ana Tendero fent real el quadre de Goya amb dones, homes i xiquets vestits de pueblerins i seguits per la carrossa de les favorites i les dames amb trages molt distints dels del ballet perquè eren luxosos. Les dames de roig i negre, i la filla i la dona de l'alférez vestides de groc i daurat omplien d'elegància els carrers d'Alcoi. Les faldes apretades amb flocs de faralaes eren radiants. Amb la música de "Afar Mosem" saludaven amb ventalls desde una carrossa en forma de flor. El ballet que els seguia era de Maria José Albors, senzill i discret. La coreògrafa anava fent-se un lloc en el mon de la dansa amb un ballet de taverneres i amb una música famosa, la de la sèrie espanyola "Curro Jiménez", un bandoler de televisió als anys 70. Les taverneres portaven trages on predominava el blanc i el roig al igual que les dones amb cascavells en roig, marró i negre. 16 cavalls de la quadra Peluca arrastraven la carrossa de l'alférez cristià, els cavallers i els rodelles. Era Juan José Ferri amb un trage de José Moiña en perfecta consonància amb la favorita, els mateixos colors grocs i un gran barret andalús amb metalls daurats que brillaven al sol, al igual que els pantalons apretats. Damunt la carrossa amb el bust de cavalls també estaven els seus nebots com a rodelles lluint trages de color daurat. Juan José Ferri no es va oblidar de les altres filaes cristianes perquè portava tots els escuts al barret metàl·lic. Els cavallers amb grans navaixes a la capa roja vestien de negre i roig amb una camisa blanca i molts brodats. El més destacat era la palmera darrere del xaleco i el barret andalús. Després de l'alférez cristià un grup d'abanderades amb pantalons negres escoltaven la marxa "Güencha" obra de Gregorio Casasempere i que vol dir "buen chaval" amb un fort accent andalús. En l'alferecia 2009 els Contrabandistes no eren assaltants amb pantalons negres sinó que custodiaven a un carruatge amb el "señorito andaluz" i dos madams amb trages coloristes. Fermín Vélez era el dissenyador del trage d'un grup de bandoleres coloristes amb ventalls de color roig acompanyats de la versió de xirimita de "Farolero". Un grup de xics i xiques en negre, groc i granate amb panderetes eren els companys del parc de bombers on treballa Juan José Ferri. Un grup de bruixes, amb faldes curtes de color granate, repartien romer entre el públic, un acte no massa habitual ja que la filà Andaluces entrega clavells normalment. El ballet de Virginia Bolufer presentava un vestuari impactant taronja i negre que simbolitzava pitonisses amb una bola màgica inclosa. Molt original i de gran plasticitat eren els moviments d'un ballet acompanyat de "La danza del fuego". Un grup de mesoneres, amb cànters i faldes marrons eren seguides per un carro. Unes guerreres vestides de negre, blanc i roig eren l'avançadilla de l'esquadra de negres, obra de Paco Verdú. Per a molts va ser la millor esquadra de negres de les Festes 2009 per ser molt detallista. Els colors blanc, negre i xicotets complements de colors lluïdors van fer de l'esquadra de l'alférez cristià una obra d'art. Ferradures i cavalls, com a símbol de la filà, no van faltar en el disseny exuberant. El casc era espectacular i la capa era una manta en colors morats. Al maquillatge de color blanc no podien faltar les típiques patilles de la filà Andaluces. S'estrenava la marxa cristiana "Excissum bellators", títol en llatí que es pot traduir com a guerrers de la navaixa. La navaixa, un element tant andalús com l'alferecia cristiana 2009.
sábado, 29 de mayo de 2010
ALFERECIA ANDALUCES 2009
L'alferecia cristiana del 2009 era molt esperada pel fet de que la filà Anadaluces desempenyara el càrrec. No podia començar d'altra manera que als sons de "Ragón Falez" amb l'esquadra de blancs. Amb una demora notable en l'horari el boato es feia realitat amb el palanquí del quadre del pintor Goya "El entierro de la sardina". Després d'un tall arribava el ballet d'Ana Tendero fent real el quadre de Goya amb dones, homes i xiquets vestits de pueblerins i seguits per la carrossa de les favorites i les dames amb trages molt distints dels del ballet perquè eren luxosos. Les dames de roig i negre, i la filla i la dona de l'alférez vestides de groc i daurat omplien d'elegància els carrers d'Alcoi. Les faldes apretades amb flocs de faralaes eren radiants. Amb la música de "Afar Mosem" saludaven amb ventalls desde una carrossa en forma de flor. El ballet que els seguia era de Maria José Albors, senzill i discret. La coreògrafa anava fent-se un lloc en el mon de la dansa amb un ballet de taverneres i amb una música famosa, la de la sèrie espanyola "Curro Jiménez", un bandoler de televisió als anys 70. Les taverneres portaven trages on predominava el blanc i el roig al igual que les dones amb cascavells en roig, marró i negre. 16 cavalls de la quadra Peluca arrastraven la carrossa de l'alférez cristià, els cavallers i els rodelles. Era Juan José Ferri amb un trage de José Moiña en perfecta consonància amb la favorita, els mateixos colors grocs i un gran barret andalús amb metalls daurats que brillaven al sol, al igual que els pantalons apretats. Damunt la carrossa amb el bust de cavalls també estaven els seus nebots com a rodelles lluint trages de color daurat. Juan José Ferri no es va oblidar de les altres filaes cristianes perquè portava tots els escuts al barret metàl·lic. Els cavallers amb grans navaixes a la capa roja vestien de negre i roig amb una camisa blanca i molts brodats. El més destacat era la palmera darrere del xaleco i el barret andalús. Després de l'alférez cristià un grup d'abanderades amb pantalons negres escoltaven la marxa "Güencha" obra de Gregorio Casasempere i que vol dir "buen chaval" amb un fort accent andalús. En l'alferecia 2009 els Contrabandistes no eren assaltants amb pantalons negres sinó que custodiaven a un carruatge amb el "señorito andaluz" i dos madams amb trages coloristes. Fermín Vélez era el dissenyador del trage d'un grup de bandoleres coloristes amb ventalls de color roig acompanyats de la versió de xirimita de "Farolero". Un grup de xics i xiques en negre, groc i granate amb panderetes eren els companys del parc de bombers on treballa Juan José Ferri. Un grup de bruixes, amb faldes curtes de color granate, repartien romer entre el públic, un acte no massa habitual ja que la filà Andaluces entrega clavells normalment. El ballet de Virginia Bolufer presentava un vestuari impactant taronja i negre que simbolitzava pitonisses amb una bola màgica inclosa. Molt original i de gran plasticitat eren els moviments d'un ballet acompanyat de "La danza del fuego". Un grup de mesoneres, amb cànters i faldes marrons eren seguides per un carro. Unes guerreres vestides de negre, blanc i roig eren l'avançadilla de l'esquadra de negres, obra de Paco Verdú. Per a molts va ser la millor esquadra de negres de les Festes 2009 per ser molt detallista. Els colors blanc, negre i xicotets complements de colors lluïdors van fer de l'esquadra de l'alférez cristià una obra d'art. Ferradures i cavalls, com a símbol de la filà, no van faltar en el disseny exuberant. El casc era espectacular i la capa era una manta en colors morats. Al maquillatge de color blanc no podien faltar les típiques patilles de la filà Andaluces. S'estrenava la marxa cristiana "Excissum bellators", títol en llatí que es pot traduir com a guerrers de la navaixa. La navaixa, un element tant andalús com l'alferecia cristiana 2009.