sábado, 31 de julio de 2010

CAPITANIA TOMASINES 1991













































































1991. Any cap i cua. Any tomasina. Perquè? Molt fàcil, la filà Tomasines tenien capitania. Tot estava preparat al Partidor, una mirada al cel nuvolat i... Avant la parada militar!!! Amb un començ inesperat per a un dels cavallers del capità que obrien la desfilada, ja que va caure del cavall. Però tot va quedar en un esglai i els cavallers començaren a saludar al públic que aplaudia els seus vestits romans amb un fabulós casc amb la ploma tomasina. El boato tomasina estava descontrolat i va tardar en arrancar del Partidor per la situació anàrquica, sent la filà capitana la primera de les moltes filaes culpables del retràs horari de l'Entrada Cristiana 1991. Una gran sorpresa deparaven els Tomasines amb una carrossa amb mags fantàstics que envoltats de fums de colors feien trucs de màgia. Al censurat espectacle macabre de la sala de tortura li marcava el ritme una plataforma amb timbals. El carro de fusta estava envoltat de llenyaters amb destrals i senzilles túniques amb una faixa roja. Un grup de llancers protegien a les princeses que a la volta eren protegides per altres guerrers amb trages rojos i capes negres. Les princeses de blanc i amb guirnaldes vegetals acompanyaven a la rodella en un simpàtic palanquí. La música envoltava els carrers i feien que el capità cristià Juan Miralles es sentira en el cel fester acompanyat de la seua filla. Carolina com a favorita lluïa orgullosa un trage blanc amb capa blava. Ell de roig amb un trage paregut al del seus cavallers saludava desde la seua carrossa adornada amb lleons i un pilons. Detalls com el del lleó del cinturó feien de l'obra de Paco Aznar una meravella inspirada, com la resta del boato, en la cultura romana d'abans de Crist. Cal recordar que el capità Juan Miralles té una marxa cristiana dedicada i que porta per nom del seu apodo: "Pope". El ballet de Inma Cortés amb màscares daurades adornades amb plomes negres i cintes creaven una fantàstica visió amb els seus trages del color del bronze. Sonava "L'ambaixador cristià" per a aquestes deesses amb dualitat, ja que el ballet estava pensat per a ser contemplat per davant i per darrere. Unes guardianes de taronja custodiaven als moros presoners i "pegaven" amb el llàtig si intentaven escapar de les cadenes. Més llancers donaven pas a l'esquadra de negres amb un disseny de gladiador romà adaptat perfectament al medievo per Luis Solbes. El cabo disfrutava amb la marxa cristiana "Víctor" i el públic també. La capa de quatre colors combinava amb la part davantera, predominada pel roig i el blanc encara que les plomes del casc destacaven en aquest auster disseny. Les corretges del trage eren negres però sobretot va destacar la utilització de metall daurat en forma de xapetes quadrades. Unes xiques amb plomes blaves al cap envoltaven una carrossa molt cridanera per l'ús del color roig. L'esquadra oficial al so de "Fomento Musical" i un grup de xiques van tancar l'excel·lent però pesada capitania cristiana de la filà Tomasines 1991.