L'Entrada Mora 1997 començava amb una batalla. La batalla ocorreguda en Alcoi l'any 1276. La filà Realistes van pensar en obrir el seu boato de capitania mora d'una manera original. Narrant com un teatre l'atac de les tropes musulmanes d'Al-Azraq a la vila cristiana d'Alcoi. Així que obrint la capitania mora hi havia una torre amb guardians cristians i un monjo tocant les campanes per avisar a la població del perill. La partitura per a campanes va ser escrita per Llorens Barber. Acte seguit s'iniciava la guerra amb els cristians defenent Alcoi dels moros que els atacaven a cavall. Una representació teatral espectacular i novedosa. Una idea arriscada amb un resultat increïble ple de moros amb espases, percussió i banderes per lluitar amb els cristians armats amb llançes. Un presoner cristià era arrastrat per dos moros a cavall. Dones amb percussió creaven un ambient de tensió que trencaven quan el públic admirava els seus guerrers trages negres amb capes roges i turbants verds. Un gran cap de cavall i un grup de dones amb percussió i trages luxosos de color verd i negre obrien la part senyorial del seguici. Dones de roig amb banderes executaven una senzilla dansa movent les banderes i les seues vestimentes plenes de pedreria. Tants cavallers tenia el capità moro 1997 que va necessitar molts animals per a que desfilaren tots. Els primers ho feren a peu per a que els espectadors pogueren admirar els vistosos trages moruns plens de detalls. Bombatxos rojos, túnica negra, cuero marró, metalls platejats i turbant negre i blanc conformaven un disseny d'Alejandro Soler que es va encarregar de dissenyar tota la capitania mora dels Realistes en 1997. Custodiant als cavallers desfilava un grup de dones de rosa i blau amb un casc fet de xapetes daurades i un camell del desert que transportava provisions ajudat d'un bou. Els següents cavallers anaven a cavall i a camell. Els últims tres cavallers desfilaren sobre palanquins. Una filera de guerrers de negre i blau amb escuts i llançes per defendre el capità moro caminaven davant la carrossa del capità moro i la rodella. La carrossa representava una jaima del desert per refugiar-se per les nits i durant les tempestes d'arena. Al costat de la jaima hi havien plantes i un cavall de raça frisona autèntic. Un element perillós en la carrossa ja que el comportament d'un animal és imprevisible. Però allí estava Rafael Palmer Balaguer disfrutant del moment com a capità moro 1997. La peça musical "Genna Al Ariff" feia créixer la majestuositat de Rafael Palmer. El seu trage fet per Alejandro Soler deixava clar que era realista pel color blau de la túnica que també portava la rodella. La xiqueta besava al públic sentada al costat del capità moro, que portava d'arma una espindarga. Els metalls daurats brillaven baix un sol tímid però que alegrava la vesprada després de la pluja de l'any anterior. Damunt del cuero marró que cobria part de la túnica hi havia penjant una daga. Turbant blanc i capa brodada completaven un esplèndid trage per al capità moro de la filà Realistes. Les arqueres li cobrien les esquenes amb un trage en diferents tonalitats de blau. Uns guerrers a cavall amb trages de color verd i turbant blanc obrien el pas a la carrossa de la favorita que estava repleta de dames amb trages de color roig i negre amb pedreria. Però qui més destacava en la carrossa era la favorita amb un trage que combinava diferents tons del blau realista encara que el daurat també era important en un bonic disseny. Molt adequat per a la favorita, la filla de Rafael Palmer. Aquesta part del boato va tindre com a acompanyament musical la "Fanfàrria capità realista 83". Un grup de moretes tapades i de negre tocaven la percussió mentre que els cavallistes feien figures difícils damunt els cavalls. Els nòmades del desert sobre carrossa ens retornaven a una caravana que feia la travessia sobre el sol calent i l'arena daurada però els nòmades vestien de blau i blanc esperant encontrar un oasi. Desde la carrossa els nòmades saludaven al ritme de la marxa mora"Lawrence d'Arabia". Increïble va ser el ballet d'Ana Calvo, molt recordat per la seua originalitat i dificultat. Les notes de la marxa mora "J.G.I." acompanyaven al ballet del pavo real amb vestit lila i capa verda plena de plomes de pavo real. Un vestit espectacular que permetia a les ballarines fer els moviment característics d'aquest animal exòtic amb les seues precioses plomes. Quan obrien les ales i mostraven les boniques plomes la gent esclatava en aplaudiments. Per arredonir l'escena, una figura articulada d'un pavo real mostrava les plomes i menejava el cap. Aquest ballet de la coreògrafa Ana Calvo podria ser qualificat com un dels millors que s'han vist a les Festes d'Alcoi. Tancant el seguici Carros de Foc i les esquadres. Primer la de negres, totalment africana on destacava un casc de forma redona amb ullals per la part de baix. Molt de metall i teles roges en el disseny d'Alejandro Soler. Les pells de zebra li donaven més agressivitat a aquesta esquadra ferotge que era conduïda per les notes musicals de "Cavall de foc", marxa mora estrenada un any abans per a l'alferecia de la mateixa filà. La capa de pell duia també un escut africà. Un grup d'indígenes amb trages marrons i original casc eren la pista per saber que l'esquadra anava a ser africana. Alejandro Soler va encertar no sols en l'esquadra sinó també en la resta del boato. La "Marxa del centenari" sonava i l'esquadra de blancs tancava la capitania mora realista de l'any 1997.
No hay comentarios:
Publicar un comentario