Tot el mon estava expectant quan el banderí de la filà Cruzados, sobre una torre de vigilància, arrancava al Partidor. L'alferecia cristiana havia deixat enrere les polèmiques i s'havia centrat en mostrar a tot Alcoi un boato creuat impressionant. El seguici havia sigut dissenyat per l'expert José Moiña i estava basat en la conquesta de Terra Santa per part dels templaris. Les Croades van ser unes guerres històriques de l'Edad Mitjana en el que els cristians i els sarraïns lluitaven per dominar les ciutats sagrades com Jerusalem. De fet la primera carrossa, després de l'esquadra de blancs, era la de la muralla de Jerusalem amb uns moros negres a l'aguait. Abanderats amb túniques blanques i casc daurat iniciavenla triomfal entrada de l'alférez dels Cruzados. Començava la batalla quan un grup de cristians rojos armats amb llançes traspassaven el palanquí de la portalada d'entrada a Terra Santa. La recreació teatral de la batalla tenia a un grup de guerrers de cada bàndol i dos lluitadors que intentaven ferir-se amb les espases. El croat derrotava al musulmà i tots els guerrers rojos celebraven la victòria al so dels tambors que tocaven un nombrós grup de guerreres amb trages negres i capa roja. Un grup de templaris, que eren els encarregats de buscar el Sant Grial, portaven escuts, llançes i túniques blanques amb la creu roja al pit. Els combats del segle XIII sempre tenien màquines de guerra i en el boato es van poder veure catapultes, ariets i torres d'assalt de gran tamany. Un grup de bruixots marrons amb màscares, membres dels Alcodianos, feien pocions dins d'una caldera que expulsava fum de color morat. Els inquietants monjos tapats amb caputxes deixaven pas al ballet de la Creu. Virginia Bolufer va desenvolupar una perfecta dansa amb teles roges que formaven la creu cristiana. El trage era auster però molt efectista per la combinació de marró, roig, negre i tostat. La coordinació entre les ballarines de Virginia Bolufer i l'ermità enigmàtic van arrancar forts aplaudiments, com també les xirimites que estrenaven "Pere l'ermità". Després de la batalla i el sorprenent ballet tocava descansar i per això es va veure una carrossa que representava el campament dels paladins de la creu on reposaven sentats en una taula plena de menjar. Un castell medieval i el grup de mores presoneres continuaven el boato. Les mores captives portaven cànters i anaven tapades amb teles de color granate. Unes escuderes negres amb un llarg casc custodiaven als templers i les musulmanes mentre la melodia de "L'altet dels canons" anunciava l'arribada del segon ballet. Mil colors es barrejaven al ballet de Carmina Nadal ja que cada ballarina portava un elegant trage de tres colors diferents i una trena de varios metres. Es representava una Justa de la època amb els lluitadors en un duel d'espases i les cortesanes ballant amb alegria i rapidesa enmig d'un torneig medieval. El públic destacava l'alt nivell dels ballets del 2006. Les donzelles portaven guirnaldes vegetals i un senyorial trage adamascat de distints colors. Les llanceres del Sant Grial amb trages de cotamalla i teles de color blau i negre desfilaven davant el palanquí de les armes i d'un grup de bufons que feien bromes amb els seus vestits de color roig. L'extens boato de l'alferecia cristiana 2006 encara tenia preparat un altre ballet doble. D'un quadre de l'Edat Mitjana sorgien unes costureres roges amb els cabells tapats per una llarga tela blanca. Cosien al mateix temps que es movien al so d'uns flautins. Després eixien del tapís unes guerreres marcials amb escuts i un antifaç. La plasticitat del ballet de Dori Lloret, al compàs de "Mujeres de Antioquía", va ser molt alabat pels espectadors. El trage de les ballarines estava compost per una curta falda roja i una capa de fils. Unes amazones negres cavalcant sobre cavalls blancs i unes guardianes negres obrien la part del boato dedicada a la favorita. Les dames saludaven en una plataforma portant trages amb molt de rigor. Les dames en negre i marró destacaven pel casc daurat, la cotamalla i la falda blanca. La favorita i la rodella tenien el mateix trage de cotamalla gris i corretges marrons, que destacava per una falda blanca amb escuts negres al damunt. La sobrietat es notava tant en la carrossa amb una rosassa gòtica de forma redona com també en la marxa cristiana que sonava: "Obertura de Ben Hur". L'apoteosi de la filà Cruzados arribava darrere l'escolta de blanc amb metalls daurats i plomes al casc. Primer desfilaven els cavallers sobre les almenes d'un castell subjectant una gran espasa i una capa blanca. El trage destacava per un yelm i la túnica negra amb la creu dels hospitalaris de Sant Joan. Damunt una gran roca i cobrint-li la retaguàrdia un Jesucrist crucificat apareixia el poderós alférez cristià 2006, Miguel Seguí Soriano. L'infant i ell portaven el mateix trage negre amb xapetes de metall en forma de creu creat per David Pastor. La cotamalla, els metalls platejats i un punyal també estaven presents en aquest bèl·lic disseny que tenia un original detall en les muscleres. Com a arma portava una afilada llança i el casc alat amb una creu de metall incorporava pèl de animal. La meravellosa capa de ratlles negres i blaves recordava que l'alférez cristià era de la filà Cruzados perquè l'escut metàl·lic tenia estampat la creu amb cinc safirs autèntics. Poc coneguda però d'una gran qualitat és la marxa cristiana que Gregorio Casasempere va dedicar a la filà Cruzados: "Gràcies Creuats". Colossal va ser l'arribada a la Plaça Espanya de l'exultant alférez cristià que agraïa amb els braços oberts i emocionat la rebuda del públic. Però encara faltava la pletòrica esquadra de negres baixant amb la marxa cristiana "Aralk". El terrorífic disseny de José Moiña mostrava uns guerrers fantasmagòrics amb un maquillatge blanc i negre molt aconseguit. Per davant una corassa metàl·lica triangular i per darrere, sobre la capa blava, un escut redó de metall. Els bèl·lics esquadrers portaven una barba platejada i tot el cos pintat de gris però tapat per una llarga túnica blava amb estampats de creus. Dos espases de plata penjaven del cinturó negre i el casc estava fet de metall amb dos ales i dos banyes espectaculars. Impressionant va ser l'alferecia cristiana 2006, marcada per el símbol de la creu templària. L'històric boato de la filà Cruzados sobre les ciutats de Terra Santa és per a molts ciutadans dels millors que s'han vist a les Festes d'Alcoi, tant pels dissenys de José Moiña com pels bonics ballets. Les gestes medievals recreades per la filà Cruzados van posar un excel·lent punt i final a una impactant Entrada Cristiana 2006, respectada per l'oratge.
Només volia aclarir que el disseny de l'Alferes, el xiquet, el ballet que duia davant. els cavallers, les Dames, les carrosses, i l'amazona no son de David Llorens, com diu ací, sino de David Pastor, que sóc jo. Podeu comprovar-ho.
ResponderEliminarSolucionat!Y lo dit: Una fantàstica alferecia cristiana. Visca els Creuats!
Eliminar