L'argument de la capitania cristiana 2007 de la filà Cruzados pretenia rememorar uns esdeveniments històrics de l'any 1180 basats en una expedició de templaris a Terra Santa. La primera part del boato estava composada pels llancers amb túnica roja i creu al pit que custodiaven la carrossa de la creu daurada. Un nombrós grup de templaris blaus amb capes blanques tocaven campanetes anunciant el seu viatge. La maquinària de guerra estava present amb els troncs i ferralles i l'ariet d'assalt fet de fusta. Un multitudinari grup de percussió feia soroll. El grup mixte portava un trage en blanc i negre on no faltava la creu cristiana ni el lleó rampant. Va ser un sonor inici per a una gran capitania creuada. Un grup de captives encadenades representava a les musulmanes presoneres que portaven un trage en roig i blanc amb el característic turbant negre. Una guàrdia femenina amb una túnica negra amb la creu i un casc metàl·lic vigilaven els tresors del capità cristià. Els cavallers van desfilar en una carrossa i anaven ataviats amb un noble disseny de Jordi Sellés on predominava el negre i el blau. Entre els cavallers armats amb espasa estava Silvestre Vilaplana, expresident de l'Associació de Sant Jordi, que va faltar aquella nit del 22 d'abril. Hores abans acompanyava a la filà Cruzados i al seu capità Antulio Moltó. Va ser molt dur per als festers que estaven de celebració però el dia Sant Jordi se li van retre molts homenatges, en una mescla d'alegria festera i pena per la mort d'un fester sensible, conegut i estimat. El capità creuat 2007 va estar acompanyat en la carrossa per la seua família, els fills i nets que portaven túniques en blau i blanc i capes roges. Al contrari que els rodelles que no portaven casc, el capità cristià portava una rica corona platejada i blava. La llança acabava amb la creu de l'heràldica capitana que es repetia al pit de la llarga túnica negra. Antulio Moltó estava entusiasmat damunt les almenes d'un castell com a capità senyorial de les tropes cristianes. Portava un elegant trage negre amb estampats d'escuts i una gran capa blava amb brodats i pells blanques. La sobrietat del disseny va ser idea de Jordi Sellés, que va vestir a Antulio Moltó com un esplendorós rei feudal. Altres detalls van ser la grandiosa espasa, el guants tostats i la cotamalla que cobria els braços. L'emoció era major gràcies a la marxa cristiana "Templarios de Caravaca" que li donava un toc ceremonial a l'Entrada del capità cristià 2007. Les cortesanes amb faldes de color granate obrien el pas al ballet d'Ana Botella que continuava amb la línia aristocràtica del boato. Dins d'unes plataformes que representaven els jardins del palau ballaven les princeses envoltades d'arcs de mig punt. Les ballarines d'Ana Botella portaven senzills trages de color crema amb amples mànigues blanques i uns medallons daurats penjant de la falda. Les llargues trenes es movien al compàs dels suaus moviments de les princeses al ritme de la famosa marxa cristiana"Creu daurà". Unes donzelles amb trages blaus replets de brodats precedien a la carrossa de la favorita i les rodelles. Les xiquetes portaven trages de color crema amb detalls penjant de la túnica i unes corones de color blau. Davant d'una creu gegant estava plantada la favorita amb un trage medieval composat per una falda de color crema, una sobretúnica negra amb brodats i un cinturó amb elements de metall. El color insígnia de la capitania de la filà Cruzados, el blau, també apareixia en el trage de Jordi Sellés per a la favorita. Però el color principal de l'esposa del capità va ser el roig de la capa amb pell i també de l'elegant corona. El grup de moros en roig i negre que arrastraven les fonts del jardí de palau també envoltaven la carrossa de les dames amb trages on predominava el color granate i els detalls en groc i blau, encara que va destacar el casc amb un vel de seda blanca. El seguici de la favorita va tindre com a banda sonora la marxa cristiana "Benataire" de Francisco Valor. Un gran pergamí advertia d'un canvi radical en el boato. Els templaris tenien que fer una travessia pel desert de Síria i per això es van veure tuaregs sobre camells. Uns camellers feien evolucions sobre els camells amb simples trages en negre i blau. Una tribu guerrera va suposar un esclat de colorit en el boato dels Cruzados per la barreja de pells de zebra i plomes grogues que portaven. El grup armat amb llança va rebre grans elogis pel trage que combinava el tostat, el negre i el blanc. Després del toc africà arribava el toc egipci amb unes xiques que tocaven la pandereta i portaven trages en marró i blanc i que anaven amb la cara tapada per un vel tostat. El campament de Saladino feia més fidel a la història el boato de la capitania cristiana ja que Saladino va ser un personatge important en el desenvolupament de les Croades. El ballet de la conversió del Yussuf representava com alguns sarraïns es canviaven de religió. Les ballarines tapades amb vels de color taronja eren mores que es convertien al cristianisme. Mentre sonava "Saladí exultant" les ballarines acabaven sent cristianes amb túniques roges. L'espectacular ballet va ser coreografiat per l'alcoyana Virginia Bolufer. Una jaima amb un moro vestit de negre i blanc tancava l'escenografia del segon ballet de la capitania creuada. Ambientat en Damasc apareixia el grup d'abanderades amb símbols de la filà. El nombrós grup portava un casc platejat i una curta túnica de color groc i blanc. Un grup de monjos amb encens esparcien fum i aromes pels carrers d'Alcoi. El misteri era patent pels homes amb túniques blanques i caputxes negres i perquè una carrossa tenia un botafumeiro de grans dimensions. El conjunt va agradar i l'ambient que va aportar la marxa cristiana "La Valldigna" era molt adequat. Una de les millors parts del boato de la capitania de la filà Cruzados va ser el ballet de Carmina Nadal. La impressionant posada en escena es basava en la llegenda del roure mil·lenari que xuplava l'alma a tots els guerrers que dormien prop d'ell. L'esperit del bosc estava representat per les ballarines amb una màscara vegetal i túniques en color granate adornades amb pells marrons. Les ballarines de Carmina Nadal feien volar les capes verdes al ritme de "Nit de bruixes". Una vegada més la dansa i les xirimites s'unien per a la capitania cristiana 2007. Damunt de la carrossa de l'arbre estava un guerrer fent moviments com si estiguera embruixat per un encanteri després d'haver descansat prop de les ballarines amants de la natura. L'esquadra oficial desfilava al so de la marxa cristiana dedicada a la filà: "Als Creuats". L'escolta femenina de l'esquadra de negres portava un bèl·lic trage que combinava el gris i el negre. Austeritat i fantasia es van barrejar en l'esquadra de negres del capità 2007. El casc simulava les ales d'un drac en material d'argent. L'element principal de l'esquadra de negres era la cotamalla grisa que li donava un aire tenebrós. Els metalls es feien amos del disseny de Pablo Miró. Els elements de plata no van poder brillar totalment per la falta de sol ja que el matí era nuvolat. Com els esquadrers anaven a la guerra havien d'estar protegits amb una corassa metàl·lica. Per darrere destacava la capa negra i el pèl marró. Fins hi tot la pell estava maquillada amb pintura platejada. La última marxa cristiana de la impressionant capitania dels Cruzados va ser "Biscaïns d'Onil". Tot i la tristesa que van sofrir els Cruzados durant les Festes 2007, van dur a terme una magnífica capitania plena de contrasts i en la que el bon gust va créixer pel missatge de pau que van transmetre durant la seua Entrada triomfal.
No hay comentarios:
Publicar un comentario