Un dia radiant per a una capitania radiant. El dia 24 d'abril de 1992 es presentava fantàstic per a l'Entrada Cristiana, amb un sol que brillava sobre les 2500 xapetes que té la filà Muntanyesos en la seua corassa. La capitania muntanyesa tenia aires de muntanya i de guerra per l'ariet que portaven uns guerrers que llançaven un crit al cel amb veu potent i "Aleluya". Darrere anaven ferrers i el ballet d'Estrella Vilanova que transportava uns escuts gegants amb els que les 50 ballarines es protegien dels atacs dels enemics. Un ball on la tensió a l'hora de la batalla quedava clara i creixia per les notes musicals de "Susato". Uns aros cobrien el trage guerrer en negre i marró de les ballarines. El casc de cuero tapava part de la cara i a més a més portaven cadenes penjant. Una carrossa tenia plantats a tres dels cavallers amb un casc metal·lic original. La resta de cavallers del capità sobre cavalls amb escuts sobre les capes verdes ens anunciaven la proximitat del capità cristià. Els escuders amb túnica verda contrastaven amb la riquesa de la túnica dels cavallers amb el blanc, el verd i la cotamalla com a mostra de poder i bravura. Uns guerrers amb clar aire muntanyenc ens presentaven al capità cristià, Antonio Valor Santonja, damunt d'una carrossa amb un crani de cabra amb les seues banyes i uns troncs. La carrossa complia la funció de defensar les esquenes del capità, que tenia una capa de plomes negres. La bel·licositat del disseny era obra d'Alejandro Soler i destacava pels metalls i els colors negre i marró. El rodella amb cotamalla apareixia davant la carrossa que era arrastrada per bous. Antonio Valor movia la seua enorme espasa al so de la fanfàrria "Lloança". El capità, amb un casc metàl·lic molt medieval, va arribar a la Plaça d'Espanya deu minuts abans del previst i això va calmar els ànims desprès dels problemes horaris de les Entrades 1991. Darrere la carrossa del capità apareixien diferents animals com uns cérvols amb imponents banyes i gossos amb imponents dents. Els porcs senglars representaven una partida de caça a la serra. Darrere baixava la guàrdia de la favorita amb trages en color marró que concordaven en el boato guerrer d'Alejandro Soler. La primera favorita del capità portava un trage de color verd i detalls en plata i cristalls. Era acompanyada per la percussió d'unes dones que duien un trage roig i gris que marcaven ritmes diferents amb les seues panderetes. Més avant anava la guàrdia de la segona favorita amb un trage roig i on el cuero i les plomes tenien gran importància. Un senzill casc i les teles roges i grises creaven un flamant trage metàl·lic per a la segona favorita que s'acompanyava amb "Gaudança", obra de Gregorio Casasempere Gisbert, el mestre Gori. Una carrossa amb xiquets obrien el camí a una part important del seguici del capità 1992, el ballet de Inma Cortés que amb moviments de braços i mans simulaven ser pardals. Onejaven al vent les capes negres mentre que la túnica de les components era llarga i de color ocre amb metalls. "Pavana", una peça musical molt cortesana, marcava els graciosos passos de ball de Inma Cortés. Unes dones amb trage marró i negre caminaven al ritme de percussió que elles mateixes feien amb instruments de fusta. L'expectació era màxima quan se sentien les notes musicals de "El barranc del Sinc" i apareixia l'esquadra de negres coberta de pells d'animal. Un espectacular casc amb plomes de faisà i banyes deixava clar que el boceto era d'Alejandro Soler, fidel al seu estil guerrer. El trage salvatge incorporava metalls, una calavera i decoració rudimentària. L'esquadra de blancs amb la marxa cristiana "Capitania Cides 86" tancava la inoblidable capitania cristiana. Brillant càrrec de la filà Muntanyesos en 1992, any dels Jocs Olímpics a Barcelona, de l'Expo de Sevilla i dels 500 anys del descobriment d'Amèrica.
No hay comentarios:
Publicar un comentario